Regulament

Condiții tehnice ale vehiculelor

Fiecare vehicul din clasa ADVENTRURE (soft) trebuie sa fie inmatriculat, asigurat si echipat pentru circulatia pe drumuri publice.

Posesorilor vehiculelor din clasa TROPHY (hard) li se recomanda sa respecte aceleasi reguli ca si cei din categoria ADVENTURE.
In cazul unui incident, cei care nu respecta aceasta recomandare vor fi direct responsabili de urmarile legale si financiare.

Vehiculelelor cu scurgeri de fluide nu le va fi permisa participarea in competitie

Vehiculele din clasa ADVENTURE vor trebui sa aiba un arc de protectie amplasat in spatele scaunelor din fata pentru protectia soferului si a navigatorului.
Arcul va trebui sa fie din teava de min 30 mm in diametru si 3 mm in carne si va fi confectionat prin indoire, nu prin sudura.
Arcul va fi ranforsat la interior cu min 2 bare (in x) si va fi fixat de caroserie prin talpi de prindere.
Cu toate acestea, se recomanda participantilor la clasa ADVENTURE un roll-cage complet (tip cusca) cu prindere in min 4 puncte, identic cu cel folosit in clasa TROPHY.

Vehiculele din clasa TROPHY vor avea in mod obligatoriu roll-cage complet. Solutii cu un singur arc nu sunt acceptate. Diametrul minim al tevilor din care este construit roll-cage-ul este de 30 mm cu carne de min 3mm.

Anvelopele folosite la clasa ADVENTURE vor avea diametrul maxim de 35” (89 mm). La aceasta clasa profilul anvelopelor va fi MT (Mud Terrain) sau mai agresive. Se accepta orice profil cu exceptia profilelor agricole (tractor)

Nu exista limitari dimensionale sau de profil a anvelorpelor utilizare la clasa TROPHY. Se interzice folosirea lanturilor pentru zapada
Se recomanda ca fiecare vehicul sa fie dotat cu o roata de rezerva

Fiecare vehicul trebuie sa aiba cel putin un troliu, indiferent de clasa. Se accepta atat cablu din otel cat si din plasma.
Diametrul minim al cablului va fi de 8mm. Sunt acceptate trolii electrice, hidraulice si mecanice, indiferent de clasa.

Hi-Lift-urile sunt recomandate la ambele clase
Sufa de protectie a copacilor este obligatorie la fiecare troliere.
Amortizoarele de cablu montate pe coarda intinsa sunt recomandate.
Trusa medicala este obligatorie la toate clasele
Estinctoarele sunt obligatorii. Capacitatea estinctoarelor trebuie sa fie de min 2 kg. Se accepta si doua estictoare a cate 1 kg.

Centurile de siguranta sunt obligatorii. La categoria ADVENTURE se accepta centurile clasice (in 3 puncte) dar se recomanda centurile in 4 puncte. La categoria TROPHY sunt obligatorii centurile in 4 sau 5 puncte de prindere.

Castile sunt obligatorii. Se accepta doar casti auto sau moto. Nu vor fi acceptate casti pentru ciclism, ski, alpinism sau industriale.

Rampele pentru noroi/nisip sunt acceptate.

Fiecare vehicul va fi doatat cu cel putin un instrument de masurare a distantei (trip master). Se accepta orice model, inclusiv modele GPS. Nu se recomanda urmarirea road-book-ului prin tablete sau telefoane celulare.

Toti pilotii trebuie sa aiba permis de conducere si varsta minima de 18 ani. Navigatorii pot avea varsta minima de 16 ani dar in acest caz au nevoie de consimtamantul scris al tutorelui legal.

Regulament

Descrierea concursului

Aceasta competitie este suma probelor succesive (o proba/zi).
iecare proba este cronometrata si punctata separat.
Timpul este transformat in puncte (1 minut = 1 punct).
Punctele de penalitate sunt adaugate la punctele obtinute prin cronometrare si se obtine totalul pentru fiecare zi.
Rezultatul final al unei echipe se obtine prin insumarea tuturor punctelor aferente probelor anterioare.
Ordinea se stabileste in ordinea crescatoare a punctajului total - cea mai buna echipa va fi cea cu cel mai mic numar de puncte.

Echipele vor fi clasate individual (o echipa/vehicul) dar mai multe echipe pot decide sa parcura impreuna traseul.
Ordinea de start a primei zile va fi decisa printr-o proba speciala numita prolog.
Ordinea de start la prolog se va stabili prin tragere la sorti.
Rezultatul obtinut la prolog nu se va contabiliza. Ordinea de start in stagiile (zilele) ulterioare va fi data de puntajul realizat in ziua precedenta si nu in functie de rezltatul cumulat.
Astfel, o echipa care a avut cel mai bun rezultat in ziua 3 va pleca de pe prima pozitie in ziua 4, chiar daca la sfarsitul zilei 3 punctajul cumultat al acelei echipe ar plasa-o pe un loc inferior.
Ca o exceptie, ordinea de start in ultima zi (proba speciala) va respecta clasamentul cumulat.
In timpul probelor de traseu o echipa poate fi ajutata de oricine, mai putin de organizatori.
Ajutorul primit de la organizator descalifica echipa beneficiara.

Fiecare proba (zi) trebuie terminata in Timpul Maxim (TMax) anuntat de organizator inainte de start.
In cazul in care TMax nu este anuntat, se va aplica timpul din calendarul oficial (6 ore in prima zi si 9 ore in zilele urmatoare).

In proba speciala (vineri) se interzice orice ajutor extern. O echipa care nu poate trece linia de sosire prin forte proprii va obtine un punctaj egal cu de 5 ori punctajul obtinut de organizator in proba demonstrativa, fara alte penalitati.
Quantumul probei speciale va fi 3, adica fiecare minut parcurs va fi puncat cu 3 puncte.
La sfarsitul fiecarei probe, inclusiv a probei speciale, navigatorul trebuie sa fie in masina cu centurile si casca stranse.
Cronometrarea nu va fi oprita pana cand aceste conditii nu sunt indeplinite.

Penalități

Casca ne-stransa sau lipsa – 50 puncte/pers/incident
Centrura deschisa sau ne-stransa – 50 puncte/pers/incident
Sufa de copac nefolosita la trorliere – 50 puncte/incident
Depasirea vitezei indicate – 10 puncte pentru fiecare km/h depasit
Nerespectarea indicatiei din coloana observatii (“printre benzi”, “prin vale”, “printre copaci marcati”, etc) – 50 puncte/incident
Neincadrarea in TMax pentru probele regulate (traseu) – 30 puncte + cel mai slab timp realizat in proba respectiva + toate celelalte penalitati
Pierderea “score card”-ului – TMax + toate celelate penalitati
Distrugerea de bunuri sau animale – 200 puncte/incident + despagubirea financiara integrala + toate consecintele legale

Echipele care nu iau startul in max 30 min de la plecarea in concurs a ultimului echipaj programat nu vor fi lasate sa mai participe in proba respectiva si vor primi un punctaj egal cu cel al echipei care a terminat proba cu cel mai slab punctaj, dar fara alte penalitati.

Intrarea prin finish din directia gresita sau neintrarea prin finish – 100 puncte
Lipsa unei stampile a arbitrilor de traseu – 100 puncte/incident
Aruncarea sau abandonarea pe traseu a deseurilor de orice natura – 50 puncte/incident
Folosirea limbajului neadecvat – 100 puncte/incident
Neaplicarea autocolantelor sponsorilor – 50 puncte
Distrugerea/ascunderea reperelor de navigatie (benzi, indicatoare, etc) – excluderea din competitie
Intrarea pe pasuni in afara traseului (exclusiv in zonele cu navigare prin azimut) – excluderea din competitie
Lasarea de urme circulare pe iarba in mod demonstrativ prin folosirea franei de colt (atat in concurs cat si in afara lui) – excluderea din competitie
Conducerea sub influenta alcoolului sau a stupefiantelor (test vizual) - excluderea din competitie

Penalități aferente probei speciale:

Neterminarea probei din orice cauza, inclusiv primirea de ajutor extern – de 5 ori punctajul obtinut de organizator in proba demonstrativa.
Nu se vor acorda alte penalitati.
Folosirea troliului – 10 puncte/incident
Ruperea unei benzi sau jalon – 10 puncte/incident
Condcerea fara centura, cu centura nestransa, fara casca sau cu casca nestransa, inclusiv la finish – 50 puncte/pers/incident